Fiskpaket

 
Lagade så god mat igår, Fiskpaket i ugn med potatis.
 
Man kan ha vilka grönsaker/kryddor man själv vill ha, men denna kombon tycker jag är godast:
 
potatis
Fisk (jag hade lax, men funkar med dom flesta fiskar)
morötter
vitlök
purjolök
rödlök
citron
citronpeppar,salt,vitpeppar
dill
smör
 
Sätt på ugnen ca 200-225 grader. Koka potatisen och medan det kokar så fixar du paketen. Ta en ganska stor bit aluminiumfolie. Hacka purjo och rödlök och lägg som i en hög mitt på folien, skär sedan morötterna i små stavar lägg dom på lök högen, ta sedan en vitlök och dela den i mitten (behöver inte skalas) och lägg på högen. Och sen lägger man på fisken. Salta,peppra (citronpeppar också), och ta på lite citronsaft. ta på dill och sist en rejäl klick smör. Vik ihop paketet och ta in i ugnen ca 15-20min. Sen är det klart.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0