Uppgift 1



Här är bilden jag tog till uppgift 1.

Och uppgiften var: 

"Motivet är en näringsverksamhet i din närhet. Det kan vara en butik, en mindre industri, ett tjänsteföretag eller något annat där människor arbetar för att tjäna ihop till sitt levebröd.

Bilden ska kommunicera hur du på ett personligt plan betraktar verksamheten. Innan du börjar fotografera måste du alltså bestämma dig för vad du vill säga om ämnet. Kanske är verksamheten exempelvis stillsam, tråkig, farlig, blomstrande, krisdrabbad, ohälsosam, sund, spännande eller fysiskt krävande."

Jag valde att fota pappa när han jobbar i skogen. Budskapet jag ville förmedla var iaf att det är ett fysiskt krävande arbete men att det även ger lugn och fokusering, lite som meditaion.

Jag fick iallafall bra respons från handledaren och blev godkänd:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0