Tråkigt!!

Väcktes idag av en mindre rolig nyhet, nämligen att mariestads 50 åriga tradition att visa fyrverkerier på 1:a advent kommer läggas ner iår för att det är för dyrt för kommunen. Skittråkigt tycker jag som har kollat på dom varje år i mitt 21 åriga liv och har längtat efter att få se dom, är nämligen bland det mysigaste varje år! Att först gå på julmarknaden i Mariestad och sen följs alla människor och går mot vattnet där fyrverkerierna skjuts!

Tycker det gå utför för Mariestads kommun, dom har ju inte råd med nått numera och ska lägga ner skolor. Märktes iofs förra året att dom inte hade så mycket pengar, för fyrverkerierna var inget att hurra för då, andra år har dom skjutit i kanske 5-10min och det har varit jättefina och maffiga fyrverkerier, men förra året tror jag det höll på i bara 2-3min. Aja, tråkigt att en så lång tradition läggs ner, en tradition som många längtar efter!


En liten bit av fyrverkeriet i mariestad för några år sedan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0