God mat

Var själv hemma idag så passade på att laga mat som pappa inte gillar. Och det blev riktigt gott. Gjorde kycklingspett med klyftpotatis/rödlök/vitlök och en fetaostkräm!



Här är receptet, men jag skriver inte hur mycket jag hade, för det vet jag inte, exprementerade liksom!

Kycklingspetten
Kycklingfilé
vitlök
grillolja, grillsås
peppar/salt/timjan
spett

Klyftpotatisen (ugn 250grader)
Potatis
rödlök
vitlök
timjan/salt/peppar
olivolja

Fetaostkräm
Fetaost
gräddfil
lite honung
salt/peppar


skär kycklingfilén i bitar, låt den marinera i det du gillar, själv tog jag två grillsåser vi hade här hemma och blandade ihop dom med en hackad vitlök lite salt och peppar. Marinera ca.20min eller längre.
Skär potatis, rödlö i klyftor, hacka vitlök. Blanda detta med kryddorna och lägg på en plåt med olivolja, in i ugnen. Kolla till dom rätt ofta och ta ut och rör om, annars bränns rödlöken. Gör fetaostkrämen (blanda allt). trä på kycklingbitarna på spetten och stek. Sen är det klart! Servera med en god sallad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0